Мої статті

автор Іволга Л. В.



01.11.14. Неофіційна та експериментальна українська радянська анімація: історичний аспект, класифікація інституцій.
У Радянській Україні офіційно виготовляли анімацію за державної підтримки, Цехом  художньої мультиплікації при «Київнаукфільм». Щоб подолати ідеологічний контроль, художникам доводилось створювати власні організації чи виготовляти анімацію самостійно. У статті зроблена спроба дослідити неофіційну і експериментальну анімацію в історичному контексті та класифікувати інституції. Розглядаються два напрямки діяльності: самостійна робота кінолюбителя та робота у творчих групах, які зосередилися переважно у Києві, Харкові, Дніпропетровську (студії дитячо-юнацької анімаційної творчості «Веснянка» та «Крок», студентська Народна Кіностудія ХПІ, напівпрофесійна студія «Фокус»). Такий вид діяльності дозволив аніматорам відображати суб’єктивне світосприйняття через нові засоби художньої виразності та став опозицією офіційному мистецтву.

29–30.09.2014 УКРАЇНСЬКА РАДЯНСЬКА АНІМАЦІЯ 1960-1980-Х РОКІВ У ТОТАЛІТАРНОМУ РЕЖИМІ

У ХХ-му столітті географічне розташування та історія зумовили шляхи розвитку  матеріальної й духовної культури України в панівній ідеологічній системі СРСР. Механізми реалізації тоталітарної політики не оминули й українську радянську анімацію. Післявоєнне відродження даного виду мистецтва припадає на кінець 50-х початок 60-х років ХХ-го століття, коли виникають значні зміни у соціально-культурному житті держави, що приводять до перемін естетичних й ідеологічних установок.


30.07.2014 Ремінісценції фестивалю Wiz-Art 2014. Українська анімація

ещодавно  з 24 по 27 липня у місті Львові проходив фестиваль короткометражних фільмів  Wiz-Art. 
Насичена програма мала різні зустрічі з відомими людьми, лекції,  майстер-класи, конкурси.
Також,  невід'ємною частиною стала анімаційна програма, яка складалась з 3-х етапів:
  • лекція;
  • майстер клас; 
  • перегляд с річок, та визначення переможців. 

23.04.2014 УКРАЇНСЬКИЙ МУЗИЧНИЙ АНІМАЦІЙНИЙ  КЛІП НА РУБЕЖІ ХХ-ХХІ СТОЛІТЬ. ХУДОЖНЯ СПЕЦИФІКА


У статі викладено  історію розвитку українського музичного анімаційного кліпу за період з 1996 по 2013 роки. Досліджено проблеми синтезу мистецтв у музичному анімаційному відеоролику. Виділено періоди розвитку анімаційного кліпу в Україні. Аналізуються нові структури   та елементи в його медіатексті, а також, художньо-естетичні концептуальні інтерпретації.
Ключові слова: музичний анімаційний кліп, анімація, відеокліп,  медіатекст, українська анімація.


11.03.2014 Педан Олег - творець сучасної української лялькової анімації.

Мені вдалось взяти інтерв'ю у корифея української лялькової анімації Педана Олега. Він, незважаючи на складну суспільно-економічну ситуацію в нашій державі, залишається відданий цьому виду мистецтва, і чи не єдиний взагалі в Україні працює в даній техніці анімування. Його наполегливість також відзначена міжнародними нагородами і приносить нам естетичне задоволення від реального матеріалу, сюрреалістичних механізмів,   незважаючи на тотальну окупацію екрану 3D анімацією.

03.03.2014 ІНСТИТУЦІЙНО-СТРУКТУРНИЙ АНАЛІЗ АНІМАЦІЇ УКРАЇНИ 1990-Х РОКІВ 

Аннотация. В данной статье проводится описание и анализ процессов институционализации украинской аниматографии 1990-х годов в историко- культурном контексте. Анализируется «демократизация » анмации с дуалистическим типом: производство коммерческих и авторских анимационных произведений. Проводится анализ государственных и частных творческих организаций, которые изготавливали мультипликацию .
Ключевые слова: анимация, украинская анимация, современное искусство, «Укранимафильм», «Борисфен-С», «Бабич-дизайн», «Одесская студия мульттипликации , «МаГиКа-фильм», мастерская Е. Сивоконя.


14.02.2014 Візуальна поезія анімації Олександра Даниленка


Кінознавці дійшли висновку, що анімація буває "прозовою" і "поетичною".
Найтяжче створити саме "поетичну", адже вона передає відтінки краси людського духу, одушевлює несказанне.
 Саме такою тонкою поетичністю відзначаються роботи Олександра Даниленка.


12.02.14 Художня естетика анімації Бубнова Олександра. Інтерв'ю.


На днях мала нагоду отримати інтерв'ю від талановитого режисера сучасної анімації:  Олександра Бубнова - лаурета численних міжнародних премій Америки, Європи та Росії. Засновник студії української авторської анімації "Бубен".
У своїх інтервю Олександр Анатолійович розповідав про історію створення своїх анімаційних фільмів. Сьогодні до вашої уваги представлено художню естетику його аніматографу. 

13.05.2013  ІСТОРИЧНО-КУЛЬТУРНІ ПЕРЕДУМОВИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ АНІМАЦІЇ ТА ЕСТЕТИЧНІ КРИТЕРІЇ ХУДОЖНЬОГО ПОШУКУ

Аннотация. Данная статья носит обзорный характер и имеет целью переосмыслить пути становления визуально образного языка украинской анимации в системе историко-культурных условий международной мультипликации, сквозь призму классической анимации, «пластической революции» и в середине советского мультипликат 1900-1960-х годов.
Ключевые слова: украинская анимация, синтетическое искусство, Союзмультфильм, В. Левандовский, В. Кричевский, Г. Нарбут, М. Бойчук.


21.04.2010  Традицій та новацій в сучасній анімації.

Анотація.Синкретизація форм вираження нашої свідомості у вигляді синтезу кількох мистецтв в одному творі.
Важливість технологічного аспекту: мальоване кіно, лялькова анімація, комп'ютерна графіка, прикладна мультиплікація
Еволюція електронної естетики сприяла і змінам персонажних стратегій.

14.09.2010  Едуард Ілліч Кирич. «Енеїда» – це порівняння українців із древнім народом.

Інтерв'ю з Киричем Е. І.

Немає коментарів:

Дописати коментар